Mindful Walk

5-weekse Mindful Walk cursus

De Mindful Walk cursussen zijn voor iedereen die graag wandelt, meer plezier in wandelen wil krijgen en voor wie het advies heeft gekregen meer te gaan bewegen. 

Er starten regelmatig nieuwe groepen waarin je op jouw niveau kan instappen. De cursus is geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde wandelaar. 

Het doel van de Mindful Walk cursus is om door middel van wandelen, mindfulness en ademhalingstechnieken meer balans en rust te ervaren, niet alleen tijdens het wandelen maar in je hele leven, zowel op alledaagse momenten als in meer stressvolle situaties.  Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: Meer energie en minder stress!

Heb je zelf een groep of wil je graag in een specifieke groep, laat het me weten! Ook voor andere specifieke doelgroepen worden soms cursussen georganiseerd. En wil je liever niet in een groep wandelen maar toch graag één van de cursussen volgen, neem dan contact op voor de mogelijkheden van privé lessen.

Cursus Mindful Walk & Zwanger

Tijdens deze 5-weekse cursus speciaal voor zwangeren leer je om beter te worden in voelen, zodat je goed leert luisteren naar je lichaam.

Je leert je grenzen beter aanvoelen.

Je leert hoe je veilig kunt bewegen/sporten tijdens je zwangerschap zonder prestatiedruk.

Je leert hoe je mindfulness technieken toe kunt passen om beter te ontspannen en bewuster te leven.

En je leert wat het effect is van ademhaling in relatie tot stress. Met de tools en technieken uit de Mindful Walk & Zwanger kun je meer genieten van je zwangerschap en daarna.

Fit blijven tijdens de zwangerschap maar ook het leren omgaan met alle veranderingen in je lijf, hormonen etc.. Wel in beweging zijn, maar ook je grenzen goed leren aanvoelen. En hoe ga je om met al die onzekerheden tijdens een zwangerschap en de hectiek daarna? De mindfulness oefeningen kunnen hier enorm bij helpen. De combinatie van inspanning en ontspanning en lekker in de buitenlucht.

In deze cursus ga je niet leren ‘ puffen’. We gaan ook niet 1,5 uur trainen. De cursus is echt gericht op hoe je zelf zo goed mogelijk in balans blijft, wat vervolgens weer een positief effect heeft op je baby en je omgeving tijdens en na de zwangerschap. Wij geven jou deze technieken mee op een verfrissende, actieve en leuke manier. Deze cursus is een cadeautje aan jezelf. Met als resultaat: Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen, beter je grenzen aanvoelen.

Geschikt voor iedereen die wil wandelen tijdens de zwangerschap (advies is starten tussen 14- 26 weken.

Ben je langer dan 26 weken zwanger dan kan in overleg met de instructeur en verloskundige besloten worden of deelname mogelijk is. Voor 14 weken is je lichaam met veel nieuwe processen bezig en is je kindje ‘in de maak’. Vaak is het daarom fijn om ná deze periode te starten met een cursus als deze.

Na de cursus kun je de technieken zelfstandig toepassen en op jouw niveau doorgaan met bewegen / sporten. Deze cursus kan ook prima samenlopen met een andere vorm van bewegen tijdens de zwangerschap.

Deze cursus start ongeveer elke 3 maanden.

Cursus Mindful Walk & Moeder

Heb je de Mindful Walk & Zwanger cursus gemist, maar ben je toch benieuwd wat de combinatie van Mindfulness, een gezonde ademhaling en bewegen zonder prestatiedruk je kan brengen? Dan kun je na de zwangerschap starten met de Mindful Walk & Moeder cursus. 

De Mindful Walk & Moeder cursus is er voor moeders die net bevallen zijn en willen starten met bewegen / sporten. Het advies is om met deze cursus te starten vanaf 8 weken na de geboorte van je baby.

Als je net een kindje hebt gekregen moet je zelf ook even weer in balans komen. Het liefste zou je direct weer net zo fit willen zijn als voor de zwangerschap. Daardoor starten veel vrouwen te intensief met sporten, waardoor je eerder klachten of blessures krijgt. Door de mindfulness technieken uit de Mindful Run Methode leer jij hoe je het bewegen / sporten bewust kunt opbouwen zonder prestatiedruk en leer je mindfulness en ademhalingstechnieken toe te passen in je dagelijkse leven. Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: “MINDER STRESS en MEER ENERGIE”. Dit heeft een positieve invloed op jou en je gezin. Zo ben jij weer snel in balans.

 Mindful Walk Clinic

Wil je graag meer weten over de technieken van Mindful Run tijdens het wandelen? Dan is een clinic misschien iets voor jou. Je maakt kennis met een aantal basistechnieken van Mindful Walk die je vervolgens tijdens het sporten en misschien wel zelfs in je hele dagelijkse leven in kunt zetten. En tegelijkertijd is het een heerlijk moment voor jezelf. Even opladen en weer in balans komen. Het volgen van een Mindful Walk clinic geeft je nieuwe energie!

Naast de Mindful Walk cursus zijn meer mogelijkheden voor een groepswandeling bij ZilteBries Coaching:

Groepswandeling

Gepersonaliseerd voor vrienden, collega’s of teamuitje, met een thema afgestemd op de wensen van de groep.

Themawandeling van het seizoen

Aanmelden kan individueel of als groep.

Heb je zelf ideeën of wensen over een thema of plaats van een wandeling? Of heb je een groep groter dan 12 personen? Neem gerust contact op om de mogelijkheden bij ZilteBries te bespreken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.