5-weekse MindfulWalk & Zwanger cursus

Tijdens de MindfulWalk zwangerschapscursus van Mindful Run leer je goed luisteren naar je lichaam. Je leert je grenzen beter aanvoelen en hoe je veilig kunt bewegen/sporten tijdens je zwangerschap zonder prestatiedruk. Je leert hoe je mindfulness technieken toe kunt passen om beter te ontspannen en bewuster te leven. En je leert wat het effect is van ademhaling in relatie tot stress. Met de tools en technieken uit de Mindful Run & Zwanger kun je meer genieten van je zwangerschap en daarna.

Geschikt voor:

– Iedereen die wil wandelen tijdens de zwangerschap (advies is aanmelden tussen 14 – 26 weken*

* Ben je langer dan 26 weken zwanger dan kan in overleg met de instructeur besloten worden of deelname mogelijk is. Voor 14 weken is je lichaam met veel nieuwe processen bezig en is je kindje ‘in de maak’. Vaak is het daarom fijn om na deze periode te starten met een cursus als deze. Stuur als je minder dan 14 weken of meer dan 26 weken zwanger bent een bericht mee bij de aanmelding wat de reden is om graag buiten deze periode om te willen starten.

De cursus heeft geen prestatiedoel maar wat is dan wel het effect?

*Fysiek fit blijven maar ook het leren omgaan met alle veranderingen in je lijf, hormonen etc..

*Wel in beweging zijn, maar ook je grenzen goed leren aanvoelen. En hoe ga je om met al die onzekerheden tijdens een zwangerschap en de hectiek daarna? De mindfulness oefeningen kunnen hier enorm bij helpen. De combinatie van inspanning en ontspanning, maar wel lekker in de buitenlucht”. 

We gaan je in deze cursus niet leren ‘ puffen’. We gaan ook niet 1,5 uur trainen. De cursus is echt gericht op hoe je zelf zo goed mogelijk in balans blijft, wat vervolgens weer een positief effect heeft op je baby en je omgeving tijdens en na de zwangerschap.

Na de cursus kun je de technieken zelfstandig toepassen en op jouw niveau doorgaan met bewegen / sporten. Deze cursus kan ook prima samenlopen met een andere vorm van bewegen tijdens de zwangerschap.

Voorbeeld van een cursusdag

10.00 uur: Start cursus rustig inlopen of andere opwarmende oefeningen;

10.15 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen geschikt voor de zwangere vrouw

10:30 uur: Beter leren lopen, lopen als beleving, beter leren voelen;

10:50 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken;

11.15 uur: Cooling down en Body-Scan;

11:30 uur: Einde training.

 
Resultaat

Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen, beter je grenzen aanvoelen.

Kosten

De cursuskosten bedragen €95,– voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.

Aanmelden: https://www.mindfulrun.nl/texel/

MindfulWalk cursus